close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך להיפטר מליחה?

מערכת שורשא חשוון, תשפא19/10/2020

לא משנה מה הסיבה, ליחה היא תופעה מציקה ומעיקה שניתן להתמודד איתה ולטפל בה

תגיות:

אין מישהו שלא מכיר את התחושה הדביקה והמעיקה של ליחה שתקועה בגרון. לעתים זה נגרם כתוצאה ממחלות במערכת הנשימה, אלרגיות או צריכה של מוצרי מזון מסוימים. לא משנה מה הסיבה, ליחה היא תופעה מציקה ומעיקה שניתן להתמודד איתה ולטפל בה, ולהימנע מאי הנוחות שהיא גורמת. במאמר הבא נסקור כמה דרכים שיעזרו לכם

להיפטר מהליחה ולנשום לרווחה.

טפלו קודם כל במקור הבעיה

ליחה יכולה להיגרם כתוצאה מאלרגיות, מחלות שונות, צריכה של מוצרי מזון מסוימים, שינויים הורמונליים ועוד. אם אתם רוצים להבין איך להיפטר מליחה, תתחילו בלטפל קודם במקור שלה. למשל, אם אתם סובלים מאלרגיה, טפלו קודם באלרגיה ולאחר מכן טפלו בליחה. אם מדובר בבעיה ארוכת טווח שלא ניתנת לטיפול בטווח המיידי כמו מחלות מערכת הנשימה או קשיי נשימה, כדאי לפנות לטיפול בליחה עצמה באופן ישיר בדרכים שמיד נציג.

תנו לטבע לעזור

צמחים שונים ושמנים טבעיים יכולים לעזור בהתמודדות עם הליחה והסילוק שלה. מוצרים טבעיים משמשים לטיפול בבעיות בריאותיות כבר מאות שנים בתרבויות מסוימות, וכיום מוצעים בשוק במגוון סוגים וצורות וכדאי לנצל את הסגולות שלהם. צמחי מרפא כמו מרווה או טימין יכולים לסייע בסילוק הליחה וניקוי חלל הפה והגרון, שמנים אתריים יכולים לסייע בפתיחת דרכי הנשימה אם נושמים אותם דרך אדי מים חמים. קיימות שיטות רבות לטיפול בדרך טבעית, וניתן לנסות כמה מהן עד לסילוק הליחה.

שינוי הרגלי תזונה

לתזונה חלק חשוב בהתמודדות עם הליחה והסילוק שלה. כדאי להרבות בשתיית מים כדי לסייע בניקוי תדיר של האזור מחיידקים. כדאי להימנע מחלב ומוצריו, ממזון ושתייה מתוקים וממזונות עתירי שומן. כדאי לאכול מזונות עתירי חלבון, מזונות המכילים דגנים מלאים ולהוריד או להימנע מפחמימות פשוטות. ירקות ועלים ירוקים יוכלו גם הם לסייע ומומלץ לשלב אותם בארוחות במהלך היום. הקפדה על הרגלי תזונה תוכל בהחלט להפחית בכמויות הליחה ולסייע בהתמודדות עם התופעה הטורדנית.

תרופות סבתא

לכל תרבות, תרופות סבתא משלה לטיפול בבעיות בריאותיות. כמה מתרופות הסבתא הידועות לטיפול בליחה הן שאיפה של אדי מים חמים עם מלח או עם שמן אקליפטוס, עיסוי בית החזה או הפנים עם שמן עיסוי או שמן אתרי, צריכה של מזון חריף או מזון שבושל עם תבלינים חריפים בכמויות קטנות או גדולות, אמבטיה חמה ואפילו זמזום – הרטט במיתרי הקול יסייע במעט לסילוק הליחה ממקומה.

סיכום

הליחה היא תופעה טורדנית במיוחד, אבל אפשר וצריך להתמודד איתה. אל תתנו לליחה מציקה להפריע לאיכות חייכם, בעיקר כי ניתן לטפל בה באופן יחסית פשוט. ניתן לנסות את אחת השיטות הטבעיות שצוינו, ובמקרה הצורך מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי אצל רופא או איש מקצוע בתחום ולקבל את עזרתו. הליחה הטורדנית יכולה לפגוע באיכות החיים, באיכות השינה ולגרום לקושי בנשימה, וניתן להימנע מכך בעזרת טיפול נכון.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה